Zbytečné chyby v obchodě – 19
Řada obchodníků při svém obchodním snažení zapomíná na to, jak velkou roli při rozhodování zákazníka hraje důvěra, kterou se jim podaří získat. Přitom důvěra je to první, na co se obchodník musí zaměřit, aby se vůbec mohl posunout dál. Je to mnohem důležitější než nabízené produkty či služby. Dokonce důležitější než to, jakou společnost zastupuje.
Proč je chyba, když se nesoustředíme na otázku důvěry
Protože na začátku obchodních aktivit se potřebujeme dozvědět spoustu informací, které jsou velmi často interního charakteru. Kromě toho, že jsou interní, souvisejí s oblastmi, které zákazníka trápí a které možná potřebuje vyřešit.
Upřímně řečeno, kdo z nás by se bavil s cizím člověkem o věcech, které nám nejdou a potřebujeme je zlepšit? Abychom byli ochotni sdílet takové informace, musíme mít velkou důvěru v daného člověka. Proto se jako obchodníci musíme hned na začátku soustředit na získání důvěry zákazníka, abychom mohli diskutovat o jeho potřebách.
Co to znamená pro obchodníka
Odpověď je v zásadě jednoduchá – soustřeďme se na získání důvěry. Jak na to?
Cestu nám může ukázat tzv. rovnice důvěry, která říká:
✔️ Ukažme, že rozumíme byznysu zákazníka
✔️ Dokažme, že je na nás spoleh
✔️ Projevme empatii
A mějme na paměti, že důležité je to, co potřebuje zákazník, a ne my! Důvěra zákazníka je základem našeho partnerství. Čím silnější je tato důvěra, tím pravděpodobnější je náš obchodní úspěch.