Pokud nabízíte služby, asi se s tímto problémem někdy setkáváte. ☹️ Já osobně jsem na to málem zapomněl, ale nedávná zkušenost mi to připomněla.
O co se jedná❓
Na podzim jsem se krátce potkal s jedním zájemcem o spolupráci. Jednalo se o zavedenou firmu, která se dlouhodobě potýká s problémem v obchodě (obchod je z většiny postavený na vztazích majitelů, což je dlouhodobě neudržitelné).☝️
Po hodinové schůzce, která byla o stručném seznámení s jejich situací, jsem jim nabídl postup řešení, který v první fázi bude jen o detailnější analýze stavu obchodu. Jednalo se o cca 3 dny, kdy společně projdeme jejich obchod a na základě toho já definuji kroky k zlepšení.
Reakce zákazníka byla, že čekal už konkrétní doporučení pro řešení jejich problémů. Vždyť přece jsem na to odborník. Oops.
Naprosto respektuji rozhodnutí zákazníka, ale zároveň podotýkám, že nebudu měnit svůj postup.
Proč❓
Změnit tento postup by znamenalo, že bych připustil podobný postup i v jiných životních situacích.
➡️ Lékaři by mi mohli navrhovat léčebný postup bez toho, aniž bych absolvoval potřebná vyšetření.
➡️ Pokud bych chtěl od architekta návrh rodinného domu, nebyla by nutná diskuse o potřebách a přáních jednotlivých členů rodiny.
➡️ A v případě složitějších právní problémů bych od právníka chtěl popis řešení situace, aniž by se mohl seznámit s detaily problému.
Jak řekl klasik: „Co sám nerad, nečiň jiným …”, nebudu svůj postup měnit.☝️
PS: A taky nechci být jako ten kantor právě v tom epigramu od K.H. Borovského.