Je to ztráta času!
Až příliš často se setkávám s názorem, že obchodníci, a stejně tak i podnikatelé, musí důkladně sledovat konkurenci.
A většinou s tím musím nesouhlasit, protože sledovat konkurenci znamená:
▶ ztrácet čas, který mnohem lépe investujeme, pokud se věnujeme zákazníkům,
▶ být pravděpodobně u zákazníků druhý, protože zatímco sleduji konkurenci, ona jde k zákazníkům,
▶ mít sklon konkurenci kopírovat, což nepodporuje naše inovace,
▶ velmi pravděpodobně ztrácet i motivaci, protože budete mít pocit, že jste vždy druzí.
Tak neztrácejme čas a místo sledování konkurence pojďme k zákazníkům, protože jen u nich:
✔ získáme tu nejlepší zpětnou vazbu na naše produkty a služby,
✔ můžeme získat podněty a inspiraci pro nové inovace,
✔ získáme to nejobjektivnější konkurenční srovnání, mnohem lepší než to, co si vytvoříme sami, nebo připraví výzkumné organizace.
Investujte do zákazníků
Zatímco sledování konkurence je ztráta času, tak čas u zákazníků a se zákazníky je investicí. Investicí nejen do inovací nabízených produktů či služeb, ale i do našeho fungování. Jak jinak zjistit, co je potřeba změnit v našem marketingu, obchodu nebo i servisu, abychom si zákazníky nejen udrželi, ale úspěšně získávali nové.
Mimochodem, máte pocit, že ty nejzajímavější objevy či inovace byly výsledkem sledování konkurence?