Objevily se těžkosti v obchodní příležitosti, na které dlouho pracujete❓
Přemýšlíte, co s tím? Pokračovat nebo to raději vzdát a věnovat se jiné příležitosti? Vždyť je tak jednoduché podlehnout pocitu, že jiná příležitost bude lepší a snadnější.
Na řešení daného dilematu nabídnu odpověď v určité paralele.
Představte si, že vaše obchodní příležitosti představují jednotlivé vrcholy, na které chcete úspěšně vystoupit. Čím vyšší vrchol, tím větší úspěch a opojnější pocit zadostiučinění. Po zdolání jednoho chceme na další a vyšší. Vždyť koho by bavilo vystupovat na stejný vrchol nebo obdobný o stejné náročnosti.
Zároveň platí, že vyšší vrchol bývá obtížnější a nabízí nové nepoznané překážky, na které při výstupu narazíte. Někdy je překonáte, někdy je musíte obejít, někdy se dokonce musíte kus cesty vrátit a zkusit to jinudy. Na ty nejvyšší vrcholy se možná budete muset vydat opakovaně. A pokud je svah hodně příkrý, zkrátíte krok nebo zpomalíte tempo. Ale pořád chcete stoupat směrem k vrcholu.
Při řešení obchodních příležitostí je to podobné:
▶ někdy musíte zkusit jinou cestu (jiný kontakt),
▶ někdy se musíte kus vrátit (poslední dohoda) a začít jinak,
▶ často musíte změnit tempo, ale nesmíte zastavit.
Ale vždy bychom měli hledět k vrcholu a překážky brát jako součást našeho dobývání nových a vyšších vrcholů.
A stejné by to mělo být i v jiných osobních či profesních výzvách, kterým čelíme. Jednou jsou to obchodní příležitosti, jindy nové projekty či celé podnikání.
Pokud zesílí protivítr, zmenšete krok a postupujte k další metě.