04. 01. 2024

Jak se představit zákazníkovi?

Lze to různými způsoby, ale osobně doporučuji jen jeden.☝️

V jednom z předchozích příspěvků jsem psal o tom, že zákazníka ze všeho nejvíc zajímají jen jeho problémy či potřeby a není zvědavý na nás.

Na druhou stranu je občas potřebné/nutné představit naši společnost nebo sebe sama.

 

Jak tedy vyřešit dilema, když nemám mluvit o nás a nabízených produktech/službách, ale mám se představit❓

Měl bych tady jedno doporučení. Představte se pomocí toho, co děláte.

K tomu můžete použít tyto tři body, ve kterých zároveň dáte zákazníkovi šanci, aby v tom poznal svůj problém či potřebu.

 

Můžete říct:

1️⃣ S našimi zákazníky nejčastěji řešíme tato témata
Zde ukažte nejčastější problémy/potřeby, které řešíte u vašich stávajících zákazníků.

2️⃣ Naši zákazníci na spolupráci s námi oceňují
Sem patří především přínosy, kterých jste u vašich klientů dosáhli, pokud jste vyřešili problémy/potřeby z bodu 1.

3️⃣ Mezi naše zákazníky patří…
Uveďte reference, které se nejvíce podobají zákazníkovi, kterému se představujete. Důležitější než počet je jejich relevance pro daný případ.

 

Pro všechny tři body je třeba, abyste takové představení co nejvíce přizpůsobili zákazníkovi, kterému se představujete. Znamená to, že nemůžete mít jedno univerzální představení pro všechny.

Cílem takového představení je, aby se v tom zákazník poznal. Viděl v tom některé se svých potřeb, lákaly ho uvedené přínosy nebo viděl referenci, která se podobá jejich společnosti. Dokonce si u každého bodu můžete ověřit, jestli ho něco z uvedeného zajímá. Tím můžete od představení plynule přejít do zjišťování potřeb.