12. 10. 2023

Co nesmí chybět v nabídce zákazníkovi❓

Jak koncipovat nabídku pro zákazníka❓

Každý den posílají obchodníci svým zákazníkům spousty nabídek a bohužel řada z nich dělá stále stejné chyby a tím snižují šanci na to, že si zákazník zvolí právě jejich nabídku.

Naopak do nabídek vkládají celou řadu zbytečných informací, třeba nudné informace o vlastní společnosti, které někdy dávají hned na první místo. To je to poslední co zákazníka v ten okamžik zajímá.

A to co je opravdu důležité, tam chybí.

V jednom z předchozích postů jsem psal, že zákazníka zajímá ze všeho nejvíce jen on sám a jeho situace. A z toho musíme vycházet při přípravě nabídky, kterou chcete zaujmout.

 

Co by v nabídce nemělo chybět

Stručná informace o zákazníkovi a jeho fungování
Ukažte, že víte, kdo je zákazník, jak funguje a jaké má byznys cíle.

Zjištěné zákazníkovy potřeby (problémy či překážky)
Popište, jaké potřeby jste společně se zákazníkem odhalili, a které mu vlastně brání v naplnění jeho byznys cílů. Ideální je, pokud tyto potřeby (problémy) umíte i kvantifikovat, protože tím si připravíte obhajobu ceny.

Popis nabízeného řešení skrze přínosy
Nabízený produkt či služba musí cílit na zjištěné potřeby a popis musí být skrze přínosy, které zákazník získá. Takže žádný popis vlastností! To je opravdu to poslední, co zajímá ty, kteří budou rozhodovat.

Cena a dodací podmínky
Popis dodacích podmínek uvádějte až po potřebách a přínosech nabízeného řešení.

Reference na podobné dodávky
Není důležitý počet, ale relevance podobné dodávky. Proto malé zákazníky nechtějte ohromit velkou referencí.

 

Pokud je vaše nabídka obsáhlejší, uvádějte na úvod shrnutí (max 2 stránky), kde bude uvedeno těchto pět věcí. Ale o tom už jsem psal jindy.