Pak hlavně nic nechtějte prezentovat.
První schůzka s potenciálním zákazníkem patří mezi ty nejdůležitější a nejde jen o první dojem. Od první schůzky se odvíjí nejen úspěch, či neúspěch dalšího obchodního snažení, ale i formát komunikace a spolupráce, která bude mezi obchodníkem a zákazníkem.
Nechci se dnes rozepisovat o doporučeních právě pro první schůzku, ale zaměřím se jen na jednu zásadní věc, ve které se nezkušení obchodníci často dopouštějí chyby.
Na první schůzce nechtějte zákazníkovi něco prezentovat!
Proč je to zásadní chyba?
Těch důvodů je několik, ale než uvedu dva velmi důležité, použiji jednu paralelu.
Asi jste zažili situaci, kdy jste byli například na výstavě novinek a zahleděli jste se na nový zajímavý produkt. Mohlo jít o úžasný mobil, sportovní vybavení nebo třeba luxusní automobil. Nejen, že jste si produkt prohlíželi, ale využili jste i nabídku obchodníka dozvědět se více a diskutovali řadu detailních informací. Na takových akcích je kolem těchto produktů vždy největší počet zájemců.
Tady mám dvě otázky:
Pokud jste něco podobného zažili, kolikrát jste si ten produkt nakonec koupili?
Znamenaly vaše otázky na detaily produktu, že ho opravdu potřebujete a jste připraveni za něj platit?
Důležitý je zákazník
Asi už tušíte, proč je chybou, pokud na první schůzce chcete prezentovat svůj produkt či službu.
Kromě toho, že se díky prezentaci naše pozornost soustředí na nabízený produkt místo na zákazníka a jeho potřeby, můžeme nabýt pocitu, že zákazník má zájem o produkt, protože se ptá na zajímavé detaily.
Pamatujte, první schůzka je jenom o zákazníkovi a jeho potřebách. A vůbec není o vámi nabízených produktech.
Pozn: Toto je pouze remake příspěvku, který jsem již uvedl v minulosti.